Журнал Перець
ВЕСЕЛА РЕСПУБЛІКА

Журнал Перець 1962 №04 Сторінка 4

Журнал Перець 1962 №04 Сторінка 4. Ми не згодні з тими авторами антирелігійних фейлетонів і статей, котрі запевняють, ніби попи, ксьондзи, пресвітери та інші святі адміністратори вороги наукових досягнень і прогресу. Коли б це було й справді так, то жоден епіскоп, архієрей чи благочинний не дозволив би собі сісти в автомобіль «Волга», а своїм підлеглим не дозволив би купувати мотоцикла чи «Москвича». Земна адміністрація небесного департаменту широко, на повну потужність користується благами сучасної цивілізації. Більш того. Сучасні досягнення науки і техніки знаходять яскравий відбиток навіть у святих проповідях. От, приміром, отець Мату-ша, священик Т.-Реметської церкви, Іршав-ського району на Закарпатті, не хоче, щоб парафіяни мали його за ретрограда й консерватора. Нещодавно він почав свою чергову проповідь такими словами: «Дорогі браття і сестри! Кожен із нас радий, коли вчинить добро богові, як той електрик, котрий натисне на кнопку і загориться світло, або шофер, що поставить колесо на машину і воно почне крутитися». Ну, хто тепер заїкнеться, що проповідь не відповідає вимогам сучасності? У кого повернеться язик назвати отця Матушу ворогом науки і техніки? То ж то бо й є... А ви гадаєте, що римсько-католицькі ксьондзи відстають од своїх православних колег? Ні, конкуруюча фірма завжди на висоті. Та ще й на якій висоті! Хіба для власної забавки підноситься мукачівський ксьондз (там-таки, на Закарпатті) у захмарну височінь? Злі язики, правда, подейкують, ніби пан ксьондз вдається до послуг «Аерофлоту», коли поспішає десь бурхливо погуляти. Але, на нашу думку, це чергова плітка. Ксьондз, як завжди, на висоті. Користується він швидкокрилими небесними лайнерами виключно для того, щоб поговорити віч-на-віч з дівою Марією. Щоб там не говорили, а теперішні небесні лайнери гарна штука, високо літають. Мало не черкають своїми крильми діву Марію по спідниці. І ксьондз це оцінив. З такої близької дистанції дуже зручно розмовляти з дівою. Потім, повертаючись з чергового польоту, ксьондз розповідав своїй пастві про ті розмови. І йому вірили. Та й як не повірити людині, котра була біля самісінької діви Марії? Але, одного разу, захопившись розмовою, ксьондз забув прив’язатися ременем, коли літак ішов на посадку, і роз’юшив собі об переднє сидіння носа та розбив коліно. І навіть тут ксьондз залишився на висоті, бо не забув одержати страховку за роз’юшеного носа, а пастві розповів, що це діва Ма рія персонально врятувала його від наглої смерті. Правда, і це чудо злі язики обернули по-своєму. Вони поширили чутку, ніби ксьондз говорив з дівою, але невідомо, чи звали її Марією. Зате, мовляв, відомо, що діва сиділа поряд з ним у літаку і летіли вони на Ризький пляж не для богоугодних справ. Але це дрібні деталі, і нас вони анітрохи не цікавлять. Нам треба було довести, що слу- ги римсько-католицької церкви такі ж прихильники наукових і технічних досягнень, як і їхні православні колеги. І ми це довели. Може, є ще маловіри, котрі гадають, що сектантські пресвітери не такі. Що, мовляв, ці відсталі, темні, затуркані люди ігнорують науку й техніку, бо їхні очі чорною пеленою вкрив страшний фанатизм. Абсолютна помилка! Взяти хоча б адвентистів-реформістів. Що з того, що вони не визнають ікон, мошей, хресного знаку, літургій та інших дрібниць? Що з того, що адвентисти-реформісти найлютіша секта? Що з того, що вони забороняють хлопцям одружуватися, дівчатам виходити заміж, а тим, котрі вже взяли шлюб, забороняють мати дітей? Що з того, скажіть ви нам, що реформісти забороняють гарно одягатися, веселитися, читати книжки, ходити в театр, слухати радіо, смачно їсти, співати, брати участь у громадській роботі і т. д. і т. п.? Що з того? Усе це дрібниці, про які навіть говорити не хочеться. Дихати ж божій череді пресвітери не забороняють? Не забороняють! По науці виходить? Наука ж довела, що людині кисень потрібен? Наука! То хіба адвентисти-реформісти проти науки? Хіба…


 Copyright © 1922-2024 "Перець"