Журнал Перець
ВЕСЕЛА РЕСПУБЛІКА

Журнал Перець 1965 №15 Сторінка 4

Журнал Перець 1965 №15 Сторінка 4. ЧИ ВИ, ЛЮДИ, ПРАЦЮЄТЕ, ЧИ ВИ ПУСТУЄТЕ? Коли художники-сатирики малюють неоковирні дитячі іграшки, їм не доводиться особливо напружувати свою творчу фантазію. Зайдіть у перші-ліпші «Культтовари» або іграшковий магазин, і ви переконаєтесь, що художники-сатирики малюють в основному з натури. Ви можете переконатися, що іграшки погані, вибір їх не великий і вони (що найсумніше) намагаються вкусити покупця за кишеню. Якось воно так виходить, що часто червоніти доводиться саме тому, хто найменше винен. Словом, червоніють продавці. А вони, як відомо, остання інстанція. Нас зацікавило, чи збираються червоніти інстанції перші. З цією метою ми й нанесли візит працівникам Чорноморського раднаргоспу... Відразу ж роблю застереження, що з однаковісінькими результатами можна було б відвідати пер-ший-ліпший раднаргосп в республіці. Чорноморський раднаргосп має Управління виробництва культпо-буттоварів, а управління має ЦКБ, тобто Центральне конструкторське бюро. ЦКБ має начальника в особі Симона Григоровича Таубмана і 12 відділів. Солідна установа, коли нагадати, що в цих відділах сидить (годилось би сказати «працює», але язик не повертається) 145 (годилося б сказати «спеціалістів», але язик не повертається) штатних одиниць. А тепер гляньмо, що ж оті 145 штатних одиниць висиділи за останні півтора року. Висиділи вони аж 42 види різних моделей іграшок та сувенірів. Навіть, коли б кожна модель тут- таки пішла у виробництво, перетворюючись на вал та асортимент, то й тоді можна сказати, що в ЦКБ не дуже впрівали на роботі. Але доведеться поговорити про те, що цифра 42 дуже далека від реальності. Далі підуть самі лише факти-ілюстрації. Сконструювали у ЦКБ вертоліт. Фабрика «Чорноморська іграшка» почала слізно прохати, щоб його не запускати у виробництво, бо оснастка коштуватиме дуже дорого, а вертоліт не полетить. Вертоліт полетів... Вірніше, полетіла його техдокументація. У кошик... А обійшлася вона в 2489 карб. Сконструювали у ЦКБ «Катер з підвісним мотором»... Катер поплив туди, куди полетів вертоліт. Техдокументація коштувала 2343 карбованці. Сконструювали у ЦКБ «Катер на підводних крилах»... Другий катер пішов доганяти першого. Техдокументація коштувала 2830 карбованців. А далі як пішло, як пішло, та все валом та валом! Космічна карусель оснастку замовили, а іграшка не виготовляється, іграшковий автомобіль у план виробництва не включили, «стилізованих тварин» відмовилися брати торговельні організації, сувенір «Лев і левиця» у план не ввійшли, сувенір «Одеський вокзал» не затверджений художньою радою Укрраднаргоспу і т. д... Зубожіли в Одесі до того, що навіть значок-сувенір «Одеса», випущений до Дня перемоги, виготовлявся не на берегах Чорного, а на берегах Балтійського моря у місті Талліні. Але поряд з окремими недоліками, як люблять казати доповідачі, мусять бути значні досягнення. На жаль, це не той варіант. Тут поряд із значними недоліками мають місце окремі досягнення, якщо можна назвати досягненнями випуск…


 Copyright © 1922-2024 "Перець"