ДРАМАТУРГІЧНИЙ МАРАФОН
АНАТОЛІЯ НАУМОВА
Мабуть, лише у сатириків трапляються паралелі міжконтинента-
льного розмаху!
Але спершу про те, що автор цієї драматургічної трилогії, перча-
нин Анатолій Наумов, сам із того Лиману на Донеччині, звідки не-
щодавно наші героїчні ЗСУ вигнали окупантів-рашистів.
У тих же донецьких краях він навчався на режисерському відді-
ленні (а це ж в напрямку театральної сцени!) технікуму з підготовки
культосвітпрацівників, а після факультету журналістики Москов-
ського університету вів у обласній газеті в Донецьку сатиричний
розділ, а потім очолив і сільгоспвідділ.
І це нагадує біографію видатного сміхотворця Марка Твена, який
свій творчий шлях також розпочинав з редагування сільськогоспо-
дарської газети — на другому континенті, звісно, а потім теж писав
не лише про Тома Сойєра чи Гелькберрі Фінна, а ще й п’єси (одна та-
ки знайшлася)...
Хоча паралелі із поправками на деякі життєві меридіани героя на-
шого повіствування все ж престежуються!
До речі, спочатку свою сатиру Анатолій Наумов писав російською
і вона виходила друком, наприклад, в "Библиотеке "Крокодила" та в
перекладах у сатиричних журналах тодішніх братських соціаліс-
тичних країн. Потім почали з'являтися гуморески українською мо-
вою, а коли вже він вдався до драматургії, то почав писати виключ-
но і принципово українською.
Цікаво, що драматургічний старт у Анатолія Наумова припав як-
раз на часи губернаторства в Донецьку відомого шапколюба Вікто-
ра Януковича. Звісно, специфічна діяльність цього видатного кра-
2
Дружній шарж Миколи КАПУСТИ