Перець
ГУМОР І САТИРА

Перець 2019 №09 Сторінка 6

(Перчанскі макогончики, Епіграми)
Перець 2019 №09 Сторінка 6 - Перчанскі макогончики, Епіграми. № 9 2019 ПЕРЕЦЬ. ВЕСЕЛА РЕСПУБЛІКА оАБОРТНИЦЬКИЙ. д дтрудоголік і Електростанції, житлові будинки, лінії електропередач, заводи і т. п побудовані більш ніж півстоліття тому, мають спільну рису - вони, фізично і морально зношені, ще й досі трудяться. Приклад дивовижної довговічності такого підприємства - Борт-ницька станція аерації (біологічного очищення; це коли хороші мікроби та інфузорії з насолодою поїдають погані шкідливі домішки і бруд), що вже 64 роки монопольно очищає усі господарсько-побутові та промислові стічні води Києва та прилеглих міст і селищ, потоки, які після подорожі підземним містом потрапляють сюди. Це складний комплекс споруд і обладнання - насосні та повітродувні агрегати, колектори, канали, очисне обладнання, лабораторії, мулові поля. Станцію проектували у 1950-1960-х роках, а ввели в експлуатацію трьома етапами у 60-80-х. Проектний термін роботи її очисних споруд - 30-40 років. Дивно, але ця похилого віку станція ще й досі виконує, хоч і зі скрипом-рипом, вкрай важливу для міста роботу, очищуючи близько мільйона кубічних метрів стічних вод за добу (13 кубічних метрів за секунду! Ціла річка!). Вона трудоголік. Вона працює цілодобово на повну потужність, незважаючи на те, що постійно руйнуються її залізобетонні та металеві конструкції, попри корозію її трубопроводів, зношене обладнання, втричі проти проектної потужності переповнені мулові поля (куди скидають те, що залишається після очищення води), що загрожує проривом земляних дамб та екологічною катастрофою. Якби станція зупинила свою роботу хоча б на один день, куди ж тоді подіти все те, що витікає з усіх кухонь, ванн, туалетів? Київським чиновникам треба було якось реагувати. Якось і реагували - періодично виділяли кошти на підсипку дамб мулових полів. Дамби ставали вищими. Загроза прориву теж. Спочатку вважали, що коштів цих достатньо, щоб дамби росли скоріше, ніж загроза їх прориву. Потім так вважати перестали. 2009 року дамби вкотре не витримали навантаження, і за їх межі вилився стоковий мул. Спеціалісти ще задовго до цієї події попереджали, що затягування реконструкції станції може спричинити масштабну катастрофу найближчими роками. Перелякавшись, тоді ж, у 2009-му, чиновники гарячково замовили техніко-економічне об рунтування реконструкції станції товариству, яке знаходилось в екологічно чистому курортному місті Трускавець Львівської області, мало місцевий персонал і назву, схожу на назву відомої респектабельної німецької компанії. Ця контора почала виконувати роботу, найнявши українських субпідрядників-проєктувальників, але чомусь не закінчила, та все ж видоїла 14 мільйонів гривень із київської казни. Незакінченеоб- Олександр СТАХОВСЬКИЙ рунтування чиновникам не сподобалося. Ну, буває... Головне, що на аварію відреагували. Потім знову виділили приблизно таку ж суму на розробку якогось кошторису, і там теж щось не так пішло. Темні справи. Замнемо... Того ж 2009 року екологічно занепокоєні японці (здалеку, із островів Хонсю, Кюсю і навіть Сікоку, краще відчувається загроза; а може, їдучи трасою, що веде з аеропорту «Бориспіль» до Києва, вони нанюхалися того, що їм доносив вітерець зі сторони станції, і їм стало зле) запропонували інвестувати 1 млрд євро у реконструкцію станції та побудову заводу для спалення стокового мулу. Почалося узгодження у різних японських та українських інстанціях (цікаво, де ж узгоджувалося скоріше?) Зважаючи на фантастичну працездатність станції, на героїзм (а попрацюйте цілу зміну у смороді!) та ентузіазм персоналу, узгоджували неквапливо, вдумливо, до 2015 року. А куди поспішати? Станція ж працює!…


 Copyright © 2021-2024 "Перець - гумор і сатира"